Dag 45, Delhi…Op naar onze laatste bestemming. - Reisverslag uit Delhi, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu Dag 45, Delhi…Op naar onze laatste bestemming. - Reisverslag uit Delhi, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu

Dag 45, Delhi…Op naar onze laatste bestemming.

Door: coen

Blijf op de hoogte en volg madelon

23 Oktober 2009 | India, Delhi

18-10-2009

Onze trein vertrekt pas om 15:10 uur en hebben voor de rest de hele dag aan onszelf.
We hebben heerlijk uitgeslapen tot 11 uur, waarna we onze koffers in zijn gaan pakken.
Madelon zag er behoorlijk tegen de trein reis op. Maar dit maal hebben we 2e klas airco, welke toch wel een stuk beter zou moeten zijn. De reis duurt 12 uur, welke nog wel een stuk langer is als onze vorige trip. Maar misschien kan de laptop de trein reis wat aangenamer maken.

om 13:30 uur lagen er 6 bananen en 10 sandwiches tomaat en komkommer klaar om mee te nemen op onze reis. Niet veel later werden we naar het station gebracht, en naar het goede spoor begeleid. Het wachten was weer vervelend zoals altijd, omdat je geen zekerheid hebt of je wel goed staat. Er word een hoop omgeroepen, ook in het Engels, maar het is niet echt verstaanbaar. Het station zelf was een stukje schoner dan in Agra, waar het echt niet te geloven was. Maar ook hier liepen de ratten en apen vrolijk rond.

De trein kwam iets te laat binnen. Maar dat zijn we in Nederland zelfs gewend, dus dat mag geen naam hebben. Wel was de trein weer vreselijk lang, en moesten we deze maal helemaal naar achteren lopen. En op een overvol perron word de snelheid van het lopen behoorlijk beperkt.
Maar gelukkig konden we onze wagon nog redelijk snel vinden, en de coupe zag er netjes uit.
Onze 2 bedden waren niet in het zelfde vertrek, maar dat hinderde niet. We gebruikte toch 1 bed voor onze bagage en 1 om in te liggen. En met een slot om de bagage kan er weinig gebeuren. Er lagen nog 2 oudere mannen in ons vertrek ( totaal 4 bedden), welke aardig waren. De wij hadden 1 van de bovenste bedden, en het andere bovenste bed was nog leeg. Deze konden we nu goed gebruiken om wat spullen op te leggen.

Alles bij elkaar was het al 10 keer beter als ons vorige vertrek, waar alles chaotische en gestrest ging. Maar nu hadden we wat extra tijd, de ruimte was meer als voldoende en de trein was niet bijzonder smerig. Zelfs Madelon is naar de wc geweest.

Ik kon onderweg nog wat berichten schrijven, wat de laatste dagen stil gelegen heeft. En om in slaap te komen hebben we een cabaretier opgezet. We konden beide redelijk slapen, en de tijd ging uiteindelijk nog redelijk snel voorbij.
Om 05:20 uur kwamen we aan, en het uitstappen ging ook zonder problemen.
Er wilden gelijk mensen helpen met onze bagage, wat ik normaliter niet laat gebeuren. Alleen we moesten dit maal weer trappen op en af, en nu stond er iemand met een houten karretje voor ons. Dat zag ik nog wel zitten. Alleen hij ging niet de trap op, maar over het spoor via een achter weggetje. Daar was het natuurlijk niet al te schoon, en zonder verlichten een creepy bedoeling.
Maar we kwamen netjes uit bij de aankomst/vertrek hal, waar we opgehaald zouden worden.

Maar er was niemand te bekennen. Gelukkig had onze tour operator het adres van het hotel opgegeven, in het geval dat we onze chauffeur niet zouden treffen. We hebben toen maar een taxi genomen naar het hotel.

Het hotel is niet bijzonder. De kamer is wel netjes, maar daar houd het ook wel mee op.
De laatste 2 dagen hebben we besteed aan relaxen en ontspannen.
We zijn nog wat aan het shoppen geweest in Delhi zelf, maar de sightseeing hebben we links laten liggen. Onze koffers kwamen perfect aan het gewicht, en we waren klaar voor vertrek.
Om 00:30 uur werden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan, en een half uurtje later waren we er al weer.
Het is een groot vliegveld, alleen qua winkeltjes valt het tegen.
Na de laatste veiligheidscontrole mag je om een onverklaarbare reden geen Indische Rupees meer inwisselen. En kan er alleen nog betaald worden in USD voor het gemak.
Maar hopelijk kunnen we in Dubai ons geld nog wel omwisselen, want we hebben nog een euro of 50 over.

• 24 Oktober 2009 - 09:40

Märylein:

Gelukkig, de tweede treinreis viel een beetje mee; minder ratten... vertelde je Madelon....
    Laatste dagen in New Delhi, laatste dagen in India, laatste dagen van deze geweldige reis....de uren lijken om te kruipen nu.
    Koffers gepakt, klaar voor de terugreis.
    Het is tijd om naar huis te gaan....