Dag 26, Eindelijk ons Visum binnen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van madelon van liere - WaarBenJij.nu Dag 26, Eindelijk ons Visum binnen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van madelon van liere - WaarBenJij.nu

Dag 26, Eindelijk ons Visum binnen

Door: coen

Blijf op de hoogte en volg madelon

03 Oktober 2009 | Sri Lanka, Colombo

29-09-2009

Opnieuw waren we om 05:45 uur uit bed gegaan om op tijd bij het visa office aan te komen.
Alleen moesten we nu van verder komen, maar waarschijnlijk zullen we voor het wegbrengen van onze paspoorten geen super lange wacht rij hebben.
Het plan was om rond 06:45 uur te vertrekken, alleen hadden we onze was de dag ervoor gewassen op de kamer en buiten uitgehangen om te drogen. Nu was het enkel de gehele nacht aan het stort regenen en stormen geweest, waardoor onze kleren nog drijfnat waren en sommige kleding stukken op de vloer gewaaid waren. We wilden niet het risico lopen om voor ons vertrek nog met natte/vieze kleren te zitten, dus we besloten om na het ontbijt nog even snel onze kleren naar de wasserette te brengen. En zo vertrokken we pas om 07:20 uur.
We werden verwacht tussen 8 en 9 uur, en het zou 30 tot 45 minuten in beslag nemen om ons daar te krijgen, dus we hadden in principe nog ruim voldoende de tijd. Zolang de rij maar niet al te lang is dan.

De spits begon al redelijke vormen aan te nemen, maar de chauffeur wist hier en daar wat sluiproutes om ons toch nog om 07:50 uur voor het visa office af te zetten. De deuren waren al open, en er stond een man of 30 voor ons in de rij. We sloten ons (dit maal achteraan J) er bij aan en om 08:10 uur stonden ook wij binnen. Naar een hoek in de hal werden we verwezen waar voor de rest nog niemand te bekennen was. Niet veel later sloten 4 andere personen zich
achter ons aan en om 08:25 uur werden we verder geholpen.
We lieten onze documenten zien, en we kregen een afschrift waarop stond dat we om 3 uur terug mochten komen om onze paspoorten op te halen met het visum in.
En zo stonden we al weer om 08:30 uur buiten.

Maar we waren nog niet klaar voor vandaag, want we hadden ook nog een pakketje af te geven aan DHL. Gisteren hadden we verschillende opties afgewogen om onze spullen terug te sturen, maar DHL is het geworden. Het was zeker niet de goedkoopste optie, want voor 25 kg betalen we 170 euro. Dan is het welliswaar binnen 4 werkdagen thuis, van deur tot deur, maar goedkoop is het niet.
We hebben ook gekeken om het te verschepen, alleen moest je dan minimaal een kist van 1 m3 afnemen (geen maximum gewicht), het zelf ophalen in de haven van Rotterdam, en dat bedrijf zou je spullen komen ophalen en op het bureau inpakken (10 km van Colombo vandaan). Het zou enkel 150 euro kosten (exclusief de kosten die er in Rotterdam nog bij komen), maar omdat we zelf niet het bedrijf krijgen te zien en geen zin hebben om er heen te gaan, kiezen we voor de luchtpost.

Aangekomen bij het DHL kantoor waren alle rolluiken nog dicht. Lekker dan, gaan ze pas om 10 uur open. Maar gelukkig was het hoofdkantoor al wel open, en dat was niet al te ver uit de route. We waren al voorbereid dat ze de “vrijwel perfect” ingepakte doos overhoop zouden krauwen om te zien wat er in zit, en een pakkings list op te stellen.
Alles werd maar op het toch al rommelige bureau gelegd, waardoor ik ook maar eens achter het bureau ben geklommen om alles wat beter te monitoren.
Een medewerkster begon de doos opnieuw terug in te pakken, en op een manier waaruit direct op te maken was dat het nooit zou gaan passen. Ik wilde het haar zeker 1 keer laten proberen, maar toen ze al op ¾ van de doos erachter kwam dat de helft er nog maar net in zat, stelde ik voor om het zelf te doen. Dus opnieuw alles eruit, en op mijn manier ingepakt.
De doos kon weer dicht, en we konden beginnen met het opmaken van de documenten.
Gelukkig was er niemand voor ons, want het ging me daarom een partij traag. We hebben er totaal 2 uur over gedaan om een doosje op te sturen. En het werd al behoorlijk druk achter ons.
Maar hoe dan ook, ook die heuvel zijn we over. Nu was het enkel nog wachten op het visum.
Al vanaf het begin van de vakantie hadden we ons voorgenomen om een lekkere massage te nemen, en nu was het idiale moment ervoor op zoon droevige regenachtige dag.

Bij de Spa waar we binnen stapte boden ze een verwen behandeling van 2,5 uur aan !
En we moesten nog 3 uur wachten, dus dat kwam prima uit. Het koste ons 50 euro per persoon, maar het was dan ook echt heerlijk.
Ze begonnen met een full body massage (bij Madelon sloegen ze haar voetjes over uiteraard) van 1,5 uur waarna ze een olie behandeling op je hoofd gaven. Een fijn straaltje, bijna te warme olie, schonken ze over je hoofd en door je haar. Heerlijk !
Ik heb geen idee hoelang ze daar mee bezig geweest zijn, want ik werd om 14:30 uur wakker J. Om 14:45 uur kwamen ze ons halen, waarna we ons mochten douchen.
We konden de wereld weer aan, en besloten om ons visum op te halen.

We konden zo doorlopen, en binnen 30 minuten hadden we ons paspoort met het visum voor India. Eindelijk binnen… gelukkig was alle spanning voor het regelen voor niks geweest. we waren vandaag ook niet zo fit, welke ik volledig wil wijten aan de spanning omtrent de visum.
Volgende keer doen we het zeker anders J.

Terug in Mount Lavinia hebben we heerlijk ontspannen en genoten van het prachtige uitzicht.
We vertrekken pas woensdag avond rond 11 uur naar het vliegveld.
Eerst hadden we gepland om in de ochtend richt Necombo te reizen omdat het van daaruit maar 15 minuten is, en vanuit Lavinia 1,5 uur. Maar zo min mogelijk geregel was onze doelstelling, en dan was blijven waar we op dit moment zijn de beste keuze.

• 04 Oktober 2009 - 09:14

Rianne:

Weer heel wat beleefd zeg!Jullie kunnen terug kijken op een hele mooie vakantie in Sri-lanka!
    Nu naar India..ook weer heel leuk en spannend, ben benieuwd wat jullie hier weer allemaal gaan doen! geniet maar van alles..liefs rianne