Dag 27: Op naar India - Reisverslag uit Delhi, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu Dag 27: Op naar India - Reisverslag uit Delhi, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu

Dag 27: Op naar India

Door: coen

Blijf op de hoogte en volg madelon

03 Oktober 2009 | India, Delhi

30-09-2009

Dit is alweer onze laatste dag in Sri Lanka. De enige echte dingen die we nog moesten doen is onze e-ticket uitprinten en naar het vliegveld gaan. De rest van de dag word het heerlijk ontspannen. Na het ontbijt besloten we een kijkje te nemen bij de winkeltjes die in het hotel gevestigd zitten. En opvallend genoeg bleek het souvenirs winkeltje helemaal niet zo duur te zijn, wat we aanvankelijk wel dachten. We hebben nog 3 mooie wanddoeken gekocht en 2 beeldjes. Ook zijn we nog extra foto’s gaan maken van het hotel. Alleen viel Madelon van de trap op weg naar het strand. Ze bezeerde haar knie behoorlijk waardoor we terug naar onze kamer zijn gegaan om het met ijs te koelen.
Gelukkig was het niet erger dan alleen een kneuzing, maar het is al vervelend genoeg op een dag dat je net verder naar India vliegt.

Onze tassen waren ingepakt en na het avond eten zijn we rond 22:30 uur vertrokken op weg naar het vliegveld.
We waren beide niet echt lekker, en onderweg moest Madelon nog overgeven van waarschijnlijk wat spanningen.
Gelukkig ging het ietsjes beter nu het eruit was, en konden we weer verder.
We waren goed op tijd aangekomen, en moesten zelfs nog 45 minuten wachten voordat we konden inchecken. Alles verliep volgens plan, en we besloten nog even wat te gaan eten voordat we aan board zouden gaan. Alleen toen we ons laatste Sri Lankaanse geld wilden om gaan wisselen stond op de borden “Final call, boarding”. Alleen het vliegtuig zou pas over 1 uur vertrekken. Om geen risico’s te nemen gingen we snel aan board, waarna het vliegtuig 30 minuten eerder dan gepland vertrok.
We vlogen met een klein toestel van Jet Lite, waar we voor een super prijs (100 euro) naar New Delhi vliegen, met een tussen stop op Channai.
Het duurde dan ook maar 1,5 uur toen we al geland waren op Channai.
Op Channai hadden we 2 uur om door de medische inspectie te komen, de douane te passeren, onze koffers op te halen, onze koffers te laten screenen, onze koffers in te checken en uiteindelijk aan board te gaan. Hier en daar stonden we nogal te wachten, waardoor het geen ontspannen procedure was. Maar uiteindelijk waren we toch aan board…van precies hetzelfde vliegtuig, op de precies de zelfde stoelen ! als dat niet een beetje frustrerend is, we handen ons beter onder onze stoelen kunnen verstoppen J.

Maar hoe dan ook, we waren nu eindelijk onderweg naar onze eind bestemming, New Delhi.
2,5 uur vliegen later landen we dan ook uiteindelijk daar. Omdat het een binnenlandse vlucht betrof hadden we dit maal geen last van enige controle posten, en konden we zo doorlopen met onze bagage.
We hadden nog geen hotel geboekt, maar op het vliegveld waren er verschillende kantoortjes die je er graag aan wilden helpen.
We besloten er 1 te nemen dicht op het shopping centrum omdat we daar waarschijnlijk het beste kunnen slagen voor een tour.
Het hotel was redelijk in orde, en na wat gegeten te hebben besloten we eerst wat bij te slapen voordat we de stad in zouden gaan om onze rond reis te regelen.

In het hotel kenden ze ook een goed reis bureau, waar ze ons gratis heen wilden brengen.
We gaven daar onze wensen aan, en met onze voorkennis wat er op internet aangeboden werd door verschillende reis organisaties kwamen we redelijk snel tot een deal. En wat voor 1 !
02-10 Dag 1: Delhi – Mandawa
11-10 Dag 10: Udaipur - Pushkar
12-10 Dag 11: Pushkar – Jaipur
13-10 Dag 12: Jaipur
14-10 Dag 13: Jaipur - Agra
15-10 Dag 14 Agra – Varanasi (nacht trein)
16-10 Dag 15: Varanasi
17-10 Dag 16: Varanasi
18-10 Dag 17: Varanasi – Delhi (nacht trein)
19-10 Dag 18: Delhi
20-10 Dag 19: Delhi
Inclusief overnachting in een mid range hotel met ontbijt, transport en kamelen safari.
En dat voor maar 525 euro per persoon.
Op internet begonnen de prijzen vanaf 850 euro. Ik had overwogen om het alsnog op voorhand te boeken, maar gelukkig hebben we dat niet meer gedaan.
We kregen alvast een voorproefje op de reis, door ons rond te reiden door Delhi. Alleen waren we onze camera vergeten, dus besloten we het een andere keer te doen omdat we ook erg moe waren.

Toen we Sri Lanka binnen kwamen leek het nog een eeuwigheid om 50 dagen te reizen zonder goed en wel een reis plan. Maar nu zijn wel al weer over de helft, en is het allemaal erg snel gegaan. Ik vond Sri Lanka een schitterend mooi land om doorheen te reizen. Zeker ook omdat het Madelon haar geboorte land is maakt het extra speciaal. En nu zeker omdat ik haar er ten huwelijk gevraagd heb. Madelon heeft er voor gekozen om niet meer haar moeder op te zoeken. Het was een hele moeilijke beslissing maar ze heeft haar moeder 4 jaar geleden ontmoet, en dat was al heel erg waardevol.
Nu zijn we in India, het land wat qua inwoners China al voorbij is. Het valt direct op dat er veel minder soldaten en controle posten te bekennen zijn, en de bebouwing is veel meer de lucht in gebouwd is. Ook lijkt het dat het verkeer nog extremer is dan in Sri Lanka. Er word gek genoeg nog meer gebruik gemaakt van de claxon, en achter de auto’s en vrachtwagens staat er zelfs geschreven: Horn please !
Geld opnemen is een stuk lastiger omdat er vele geld machines buiten gebruik zijn.
1 geld machine waar we voor stonden te wachten werd net bijgevuld. Een man met een grote koffer geld en 1 beveiliger met een shotgun, lopen daar gewoon over straat naar het apparaat J. Ook lijken er veel meer homo’s te zijn in India, alleen komt dat door ons westerse denken. Hand in hand lopen, en bijna knuffelen is voor hetero mannen de gewoonste zaak, wat in Nederland snel anders geïnterpreteerd zou worden.

• 05 Oktober 2009 - 17:54

Märylein:

Wat een prachtig verhaal om nog te lezen als afsluiting van jullie Sri Lanka reis die in alle opzichten heel erg speciaal is geworden!!!

• 05 Oktober 2009 - 18:01

Märylein:

In India.....
    wat spannend allemaal. voor jullie maar ook zeker voor mij, voor ons hier thuis.
    Internet/skype, een simkaart kopen is hier niet zo makkelijk als in Sri Lanka blijkt dus duurt het af en toe wat langer voor we iets horen....Ik vind het best spannend hoor....
    De trip ziet er wel geweldig uit, dat moet toch wel weer heel prachtig gaan worden.
    Blijf maar heel goed bij elkaar daar in dat verre India met maar 1 simkaart uiteindelijk....
    Ik vind jullie nu wel heeeel ver weg op voor mij ook zeer onbekend gebied....

• 06 Oktober 2009 - 10:45

Marloes:

Heeey,
    hoe ist met jullie:D:D
    pfff.. ik mis je wel soms madelon hahaha.. Vandaag had ik de lessen waar jij mee naar toe zou gaan:).. Ik heb de gel voor je in bestelling gezet. Ik vind het echt leuk dat jullie alles zo bij houden echt spannend allemaal! Veel plezier in India en tot heel snel!! Braaf zijn he;)
    xxx