Dag 34, Jodhpur…de blauwe stad - Reisverslag uit Jodhpur, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu Dag 34, Jodhpur…de blauwe stad - Reisverslag uit Jodhpur, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu

Dag 34, Jodhpur…de blauwe stad

Door: coen

Blijf op de hoogte en volg madelon

12 Oktober 2009 | India, Jodhpur

07-10-2009

Na 6 lange uren in de auto kwamen we eindelijk aan in het blauwe Jodhpur (850.000 inwoners). Aan onze chauffeur was niks meer te merken, en zijn rijgedrag als van ouds gelukkig.
Het is echt grappig om te zien hoe blauw een stad kan zijn als bijna iedereen zijn huis blauw schildert. Wel flauw dat er dan weer mensen zijn die niet meedoen. Maar het geheel is niet te missen. Het hotel was weer prima geregeld, en we zaten pal onder het Jodhpur fort. Daar zijn we dan ook gelijk heen gegaan nadat we onze koffers in onze kamer gegooid hadden. Het fort was op een berg gebouwd welke volledig over de stad heen kijkt. Ook was er binnen in het fort weer veel moois te aanschouwen. Niet veel verder stond er een mooie tempel van waaruit mooi uitzicht was op het fort.
In de stad zijn we nog naar een kruiden winkeltje gegaan waar we een pakje heerlijk ruikende yoghurt kruiden kochten.
Madelon had al vanaf het begin zin om een henna tattoo te laten zetten, en in het hotel was er een vrouw die dat wel wilde doen.
Het werd een waar meesterwerk, en toen ze klaar was moest het alleen nog drogen. Helaas is het niet echt duidelijk te zien op haar huid, wat wel erg jammer is.

• 12 Oktober 2009 - 17:13

Malinda:

De verslagen worden korter haha!
    Mooie foto's weer, maar de volgende keer ook weer iets meer mijn zusje erop he! Liefs

• 12 Oktober 2009 - 17:17

Mel:

Ja..had ik een heel bericht getypt, doet hij het niet:S
    Maare mooie fotos joh, al die gebouwen:P
    Wel btr dat de chauffeur weer normaal reed, toch wel veiliger gevoel dan..
    Nou geniet er nog ff van!! Liefs

ps: Lon, jij stond toch niet dicht bij die vleermuizen zeker? Wel btje scary hoor:p