Dag 35, Ranakpur…eindelijk weer groen - Reisverslag uit Ranakpur, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu Dag 35, Ranakpur…eindelijk weer groen - Reisverslag uit Ranakpur, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu

Dag 35, Ranakpur…eindelijk weer groen

Door: coen

Blijf op de hoogte en volg madelon

12 Oktober 2009 | India, Ranakpur

08-10-2009

Onze volgende stad, Ranakpur, lag gelukkig op maar 3 uur rijden afstand.
De omschakeling in landschap was als van zwart naar wit.
Het droge/dorre land verkleurde totaal naar groene begroeiing en blauwe meertjes.
En dat was zeker een aangename verandering, want in de woestijn was je snel uitgekeken onderweg. Maar nu was het weer leuk om rond te kijken, en aangekomen bij ons hotel was het leuk om daar een stukje te lopen.

Er is een schitterend mooie tempel niet ver buiten de stad, welke gezien word als de mooiste van Rajasthan en 1 van de belangrijkste in heel India. Het complex is gebouwd op 1444 pilaren, waarvan beweerd word geen enkele hetzelfde te zijn.
Maar ik heb al behoorlijk wat tempels bezocht door Azië, maar zo indrukwekkend als deze heb ik nog niet eerder gezien. En dat is opnieuw te wijten aan het ongelofelijk gedetailleerde werk in het spier witte marmer.

Nu we eindelijk weer een meertje in de buurt hadden zijn we daar ook even een kijkje gaan nemen. Met de prachtige natuur op de achtergrond leverde dat opnieuw weer leuke foto’s op.
Naast het meertje zat er een kleden maker, welke alles nog met de hand aan het weven was. Leuk om te zien hoe dat er aan toe gaat, alleen het is niet zozeer onze smaak.

We hadden om 6 uur afgesproken om een lekkere massage te krijgen, alleen wou ze alleen Madelon masseren. Dat viel weer behoorlijk tegen, maar Madelon heeft toen zelf mij gemasseerd, wat ook heerlijk was.

Al dat groen bracht ook weer meer mieren met zich mee, en onze badkamer was er mee bedekt. En dan niet het kleine type mier. Gewoon een tiental zwarte bosmieren, welke niet eens bang waren van water. De wc bril was hun favoriete plek, en het was weer een feest in ons kamertje. Gelukkig verliep de nacht voorspoedig.