Dag 38, Pushkar…Geen vlees, alcohol of geknuffel. - Reisverslag uit Pushkar, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu Dag 38, Pushkar…Geen vlees, alcohol of geknuffel. - Reisverslag uit Pushkar, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu

Dag 38, Pushkar…Geen vlees, alcohol of geknuffel.

Door: coen

Blijf op de hoogte en volg madelon

19 Oktober 2009 | India, Pushkar

11-10-2009

Na opnieuw 6 uur in de auto gehangen te hebben kwamen we aan in Pushkar (15.000 inwoners). Het viel op dat er ontzettend veel marmer langs de weg verkocht werd tussen Udaipur en Pushpak. 1 km lang, aan beide zijden van de weg was de ene na het andere marmer verkoop bedrijf. In alle soorten en maten kon je hier je slag slaan. Niet zo gek kwamen we dan ook een hoop vrachtwagens tegen die grote brokken marmer vervoerden.

Maar het stadje Pushkar is totaal anders als menig andere in India. Er is geen vlees, ei en alcohol te bekennen in 5 km rond de stad (wel een hoop marijuana ?), en hand in hand lopen, knuffelen of kussen is niet toegestaan. Genoeg redenen om het na een 6 urige reis totaal links te laten liggen, en bij het zwembad van het hotel neer te ploffen. Morgen hebben we genoeg tijd om er een rondje doorheen te lopen, zodat we vandaag even lekker niks hoeven.

We kwamen opnieuw weer een hoop bekende gezichten tegen welke het zelfde rondje reizen als ons, en zo ook Joanne (de Canadese vrouw). We konden weer lekker bijpraten en besloten savonds gezamenlijk te eten. Joanne had gehoord dat er een festival in aantocht is, dus met een beetje geluk kunnen we die nog meepakken voordat we naar huis toe gaan. Want zowel in Sri Lanka als in India is het uitgaansleven nihil.