Dag 31, Jaisalmer…fort + snor van 1,5 meter - Reisverslag uit Jaisalmer, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu Dag 31, Jaisalmer…fort + snor van 1,5 meter - Reisverslag uit Jaisalmer, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu

Dag 31, Jaisalmer…fort + snor van 1,5 meter

Door: coen

Blijf op de hoogte en volg madelon

07 Oktober 2009 | India, Jaisalmer

04-10-2009

Lief dagboek, na 5 uur rijden kwamen we aan in Jaisalmer. Het meest westerse punt wat wij in India aan zullen doen. Het hotel was even eens keurig, met zelfs ditmaal een zwembad.
Dat is dan ook bijna wel wenselijk want na een kleine wandeling ben je al snel doorweekt van het zweet. Na ons gesetteld te hebben in onze kamer zijn we naar het Jaisalmer fort gegaan. Dit fort is nog steeds in gebruik, en er wonen 3000 mensen binnen de muren. Het is vol gebouwd met winkeltjes waardoor het erg leuk is om doorheen te slenteren. Ook de koeien lopen er rustig rond, en door de smalle straatjes en steegjes is het soms wel eens wringen ergens te komen.
We werden rondgeleid door een local die ons door de geschiedenis van dit plekje bijbracht.
Hij wist ook leuke winkeltjes aan te wijzen. En we zijn goed geslaagd voor ons Kamelen safari outfit.
Madelon gaat in het paars met een mooie sjaal. En ik wil in het gaan met een witte tulband.
Ook moest nog even uitgelegd worden hoe die in elkaar gedraaid moest worden, maar dat had Madelon na 2 keer in de vingers. Ook werden we bij een sieraden winkeltje binnen gebracht waar we in de werkplek een kijkje mochten nemen. Er lag nog een mooie ring tussen en een kettingtje welke we niet konden laten liggen. De prijs werd overigens gerekend in gewicht.

Op straat kwamen we een man tegen die een attractie van zichzelf gemaakt had door een zoon lang mogelijk snor te laten staan. Hij was momenteel 1,5 meter lang, en was bezig om in het Guinness book of record te komen.
Het detail werk in de gebouwen is ook hier weer adembenemend.

Morgen gaan we dan eindelijk op kamelen safari. En we kijken er veel naar uit. Een paard en een olifant hebben we nu wel gehad, maar een kameel lijkt ons ook gewoon vet lachen.

• 09 Oktober 2009 - 19:26

Märylein:

Regelmatig bekijk ik de foto's en geniet van de prachtige cultuur en kleuren maar vooral ook van jullie tweetjes; jullie zijn net zo mooi en kleurrijk en lijken daar gewoon tussen te passen....

Wat een prachtig stel!!