Dag 40, Jaipur…Bazaar ! - Reisverslag uit Jaipur, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu Dag 40, Jaipur…Bazaar ! - Reisverslag uit Jaipur, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu

Dag 40, Jaipur…Bazaar !

Door: coen

Blijf op de hoogte en volg madelon

19 Oktober 2009 | India, Jaipur

13-10-2009

Sochtends zijn we naar het Amber paleis geweest. Vanaf de buitenkant een zeer indrukwekkend bouwwerk, alleen aan de binnen kant niet veel bijzonder. We zijn dan waarschijnlijk ook wel paleis/fort moe aan het raken. En kunnen we ons steeds minder aanmoedigen nog naar binnen te gaan. Het leuke van dit paleis was dat er vele olifanten naar boven lopen vanaf de afdrop plaats van de taxi’s. We wilden dit zelf niet doen omdat het uiteindelijk gewoon zielig is, maar het is wel schitterend om te zien. In het landschap is een grote muur te zien welke 18 km om de stad heen kronkelt. Ik kreeg gelijk weer heimwee naar de Chinese muur, waar hij veel weg van heeft.
Ook hier is de droogte weer goed waar te nemen, want normaal hoort voor het paleis een meer te liggen. Maar momenteel is het niks meer of minder dan een droge vlakte.

Jaipur is echt een shopping stad, en als je de kaart erbij pakt lijkt het net of er geen straat bij is welke niet “bazaar” genoemd word. Onze chauffeur was behoorlijk aan het zeuren, want hij had steeds gezegd dat Jaipur de stad was waar we konden shoppen. En nu zij hij opeens dat Agra meer ons ding zou zijn. Want we zijn uiteindelijk op zoek naar wat meer westerse kleding. En dat is niet zozeer in Jaipur te vinden.
Maar ook hier moest er gewoon genoeg te vinden zijn, maar hij hielp totaal niet mee. Dus zijn we uiteindelijk zelf maar rond gaan vragen, en we kwamen al snel uit bij een groot winkel centrum uit. Wat opvalt bij vele winkel centrums is dat vaak nog niet eens de helft van alle beschikbare ruimtes verkocht zijn. Wat wel erg zonde van de ruimte is, want als je ziet hoeveel mensen er nog op straat moeten slapen…
Maar we hebben daar lekker wat kleren en armbandjes (120 in totaal) kunnen kopen.
Ik kwam nog een tweedelig pak tegen welke mij perfect paste. En dat voor maar 40 euro!
Deze leken pressies op de pakken uit Sri Lanka waar ze 65 euro moesten kosten. Dus ik kon het niet laten om er hier ook 1 mee te nemen. We zijn lekker door de stad gaan slenteren met al zijn bazaartjes, en uiteindelijk hadden we mijn maatpak nog opgehaald. Ik was erg blij met het resultaat, ook al weet ik nu wat de prijs is voor mindere kwaliteit.

• 19 Oktober 2009 - 14:42

Mel:

Hoi!
    Alweer een vd laaste verslagen..Maar wel nog steeds leuk om te lezen!
    Wel btje jammer van die chauffeur dat hij niet echt meehielp om winkels te zoeken..
    Magoed,uiteindelijk dus nog wel geslaagd:)
    Past nu allemaal nog wel in de koffer?
    Liefs