Dag 41, Agra…Taj Mahal ! - Reisverslag uit Jaipur, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu Dag 41, Agra…Taj Mahal ! - Reisverslag uit Jaipur, India van madelon van liere - WaarBenJij.nu

Dag 41, Agra…Taj Mahal !

Door: coen

Blijf op de hoogte en volg madelon

19 Oktober 2009 | India, Jaipur

14-10-2009

Net voor we Agra in zicht zouden krijgen (na 4uur rijden) zijn we nog gestopt in Fatephur Sikri. Hier staat de moskee Jama Masjid met een 54 meter hoge poort erin. Er liggen een hoop graven, waar de mensen gewoon tussen liggen en spulletjes verkopen. Op de terugweg waren er nog een hoop mensen die met slangen rondliepen. Die kom je in heel India veel tegen, en het blijft een grappig zicht als ze luisteren naar een fluitje. De moskee was erg mooi, alleen we gaan hierna naar de Taj Mahal en kunnen bijna niet meer wachten !

In ons hotel aangekomen gingen we ons dan ook gelijk klaarmaken om dan eindelijk naar de Taj Mahal te gaan.
Aangekomen werden we weer doodgegooid met gidsen/bedelaars en verkopers. En we besloten er toch maar weer 1 mee te nemen voor het maken van foto’s.
En achteraf hadden we daar zoveel plezier van. Hij nam het nemen van de foto’s erg serieus en uiteindelijk hadden we 180 foto’s met de Taj Mahal en zijn omgeving.
Als je het complex binnen komt begin je al bij een gigantische poort met een doorgang waar je de Taj Mahal in een frame kan zien staan. Het bijzondere aan deze opening is dat het de Taj Mahal veel dichterbij haalt dan dat hij in werkelijkheid is. wat echt een heel gaaf effect geeft, en schitterende foto’s oplevert. Het was ook vandaag, zoals elke dag, weer erg druk. En het maken van foto’s van de Taj Mahal zonder toeristen is bijna onmogelijk.

Maar wat een pracht en praal !. Het betreft echt een bouwwerk waar je een volledig dag naar kan staren zonder je te vervelen. Het spier witte marmer, met zijn versieringen is eindeloos. En de kleuren die tevens uit stenen geslepen zijn passen perfect in het witte marmer …echt te gek. Binnen in het complex liggen de 2 graven van de koning en de koningin. Hier is het donker, maar gelukkig konden we nog wel een paar foto’s maken. Onze gids had nog een klein zaklampje meegenomen waarmee hij de verschillende kleuren steen mee kon laten oplichten…ongelofelijk !
We konden nog een stukje van de zonsondergang meemaken, alleen stelde dat helaas niet veel voor. De foto’s die we er van hebben zijn helaas mislukt.
Maar hoe dan ook, het is een dag om nooit meer te vergeten

De Taj Mahal is dan ook echt de kroon op onze reis in India, en verreweg het mooiste complex van onze reis.

5 minuten lopen van ons hotel is er een winkel centrum met een Mac Donald’s, waar we savonds heerlijk gegeten hebben. Lekker vertrouwd snacken zeg maar.

• 19 Oktober 2009 - 14:45

Mel:

Whow, Wat ziet hij de Taj Mahal er mooi uit!!
    Wat een prachtig bouwwerk!
    Ben jaloers:P
    Jullie waren dus zelf ook behoorlijk van onder de indruk..Wel mooi dat je dat nu bijna op het laaste van de reis doet..Dan is het de gruwelreis in de nachttrein het wel waard:)
    Hoop trouwens dat het de 2e keer wat fijnere reis was...
    Nou tot gauw:) veel liefs

• 19 Oktober 2009 - 17:43

Jolanda:

lieverds, wat een boeiende verslagen weer en indrukwekkende foto's. Verbijsterend mooi de tempelcomplexen die je bezocht hebben met als topper de taj mahal. Kan me voorstellen dat je er een dag zou kunnen doorbrengen en je dan nog te vergapen en verbazen over wat er eeuwen geleden is gerealiseerd door een koning voor zijn geliefde vrouw. Jullie staan zelf ook prachtig op de foto's waarbij jullie liefde voor elkaar bijna voelbaar is, het ontroerd me elke keer weer dat te zien lieverds. Samen deze reis gemaakt, beleefd, intens, grenzen verlegd,gegroeid en met een rugzak vol ervaringen. Vol verwondering,trots en vertrouwn ben ik zo blij om naast Marylein jullie mama te mogen zijn. kus mm

• 21 Oktober 2009 - 07:00

Märylein:

LIeve alletwee,

JULLIE REIZEN OP DIT MOMENT TERUG NAAR HUIS!!!!!

Gisteravond sms uit New Delhi; ingechecked, niet fit maar lekker naar huis.
    Vanmorgen vroeg uit Dubai; veilig geland, fruitsalade gegeten en veel zin om naar huis te komen!!
    En ik: slecht geslapen omdat ik met jullie meegereisd heb vanaf hier, overigens wel lekker in m'n eigen bed.

Bijna zijn jullie weer bij ons, hier thuis in onze buurt.
    Maar wat was het geweldig om deze reis vanaf hier zo mee te reizen, beleven, lezen,horen. Dankzij de prachtige verslagen die jullie dichtbij ons brachten, de gesprekjes via skype en bovenal de schitterende foto's die lieten zien hoeveel jullie zagen en hoe jullie dat beleefden, want, het is al vaak gezegd, en Jolanda beschrijft het hierboven ook heel treffend, de liefde tussen jullie was vaak "gewoon" voelbaar op de foto's.
    Het zinderde tussen jullie, en de temperaturen waren vaak al zo hoog....
    Het was waardevol jullie te zien gaan, te zien genieten, rijker te zien worden in alle opzichten en nu bijna thuis te zien komen om met grote toekomsplannen samen verder te gaan.
    Heel dankbaar en vaak ontroerd ben ik geweest dit alles te zien gebeuren tussen en met jou, Madelon,mijn oudste dochter en jij Coen als prachtige "schoonzoon "

Wij gaan zo richting Dusseldorf om jullie daar rond 2 uur weer in onze armen te sluiten. Heerlijk, en dan weer "gewoon" in de buurt voor een praatje, even de stad in, even...